Najistotniejsze elementy o prowadzenie ksiąg rachunkowych to:
- określenie stron umowy
Podaje się dane identyfikujące zleceniobiorcę (biuro rachunkowe) i zleceniodawcę (jednostkę), oraz osoby reprezentujące obie strony.
- oświadczenia zleceniobiorcy
Biuro rachunkowe zamieszcza w umowie co najmniej oświadczenie, że spełnia warunki wskazane w rozdziale 8a ustawy o rachunkowości, oraz posiada merytoryczne, osobowe i informatyczne zasoby niezbędne do wykonywania umowy.
- określenie przedmiotu zlecenia
Określa się treść stosunku prawnego łączącego strony umowy, czyli ustalone czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg.
- obowiązki zleceniodawcy
Określa się głównie obowiązki zleceniodawcy w obszarze dostarczania dokumentów i informacji.
- obowiązki zleceniobiorcy
Określa się szczegółowo czynności jakie będą wykonywane w ramach zawartej umowy.
- odpowiedzialność stron
Wskazuje się zwykle, że za rzetelność, w tym zgodność ze stanem faktycznym i autentyczność dokumentów i zbiorów informatycznych oraz ich kompletność odpowiada zleceniodawca.
- cena za obsługę księgową
Uzgodniona cena netto, wraz ze wskazaniem, że cena za czynności nieobjęte umową są płatne dodatkowo w oparciu o ich złożoność i czasochłonność wykonania.