Opłata produktowa za opakowania do 15 marca 2021 r.

04.03.2021 2021-03-04T00:00:00+01:00 https://www.frr.pl/news/1106/oplata-produktowa-za-opakowania-do-15-marca-2021-r
Fundacja Rozwoju Rachunkowości
Podmioty wprowadzające produkty w opakowaniach mają obowiązek rozliczyć za te opakowania tzw. opłatę produktową.
Opakowaniem jest każdy wyrób, w tym wyrób bezzwrotny, wykonany z jakiegokolwiek materiału, przeznaczony do przechowywania, ochrony, przewozu, dostarczania lub prezentacji produktów, od surowców do towarów przetworzonych.

Natomiast wymieniona opłata produktowa dotyczy przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie wprowadzania do obrotu produktów w opakowaniach, a w szczególności:
•    wprowadzających do obrotu produkty w opakowaniach pod własnym oznaczeniem, rozumianym jako znak towarowy lub pod własnym imieniem i nazwiskiem lub nazwą, których wytworzenie zlecili innemu przedsiębiorcy,
•    pakujących produkty wytworzone przez innego przedsiębiorcę i wprowadzających je do obrotu,
•    prowadzących: jednostkę lub jednostki handlu detalicznego o powierzchni handlowej powyżej 500 m2, sprzedających produkty pakowane w tych jednostkach oraz prowadzących więcej niż jedną jednostkę handlu detalicznego o łącznej powierzchni handlowej powyżej 5.000 m2, sprzedających produkty pakowane w tych jednostkach.

W/w podmioty mają obowiązek sporządzić i złożyć roczne sprawozdanie w formie elektronicznej do dnia 15 marca 2021 r. Dokonanie tego obowiązku musi nastąpić za pośrednictwem indywidualnego konta podmiotu w bazie BDO na stronie www.bdo.mos.gov.pl.

Ponadto przy spełnieniu warunków dopuszczalności pomocy de minimis przedsiębiorcy, którzy wprowadzili do obrotu w 2020 r. do 1 tony opakowań produktów, mogą ubiegać się o zwolnienie z opłaty produktowej.
W celu zwolnienia w nieprzekraczalnym terminie do 15 marca 2021 roku muszą przedłożyć:
•    wszystkie zaświadczenia o udzielonej pomocy de minimis w bieżącym roku oraz w dwóch latach poprzednich lub oświadczenia o otrzymanej bądź nieotrzymanej wielkości pomocy de minimis w tym okresie,
•    formularz informacji wymagany przy ubieganiu się o pomoc de minimis udzielaną na warunkach określonych w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis,
•    pismo informujące o poszczególnych rodzajach i masach opakowań wprowadzonych wraz z produktami w roku sprawozdawczym do opłaty produktowej oraz o wysokości naliczonej opłaty na publiczne kampanie edukacyjne za rok sprawozdawczy.
Przedsiębiorca korzystający ze zwolnienia z ponoszenia opłaty musi posiadać numer rejestrowy BDO oraz przedłożyć sprawozdanie elektroniczne w bazie BDO.

Jesteś zainteresowany szkoleniami zamkniętymi
przygotowanymi zgodnie z potrzebami Twojej firmy?

Zadzwoń!
  • Warszawa zadzwoń 22 583 10 00
  • Katowice zadzwoń 32 353 09 26
zamknij
zamknij

zamknij

Dbamy o Twoją prywatność

Poprzez wykorzystanie ciasteczek oraz technologiom pokrewnym, jesteśmy w stanie dostosować prezentowane Ci treści. Zgoda na zapisywanie informacji w Twojej przeglądarce oraz ich używanie i przetwarzanie (włączając profilowanie oraz analizy rynkowe i statystyczne) umożliwia nam lepsze dopasowanie oferty do Twoich potrzeb i zainteresowań. Odpowiedzialność za zarządzanie Twoimi danymi ponosi Centrum Szkoleniowe FRR wraz z wybranymi partnerami, z którymi nawiązaliśmy współpracę.

Dane są przetwarzane w celu udoskonalenia użytkowania naszych serwisów, generowania danych statystycznych oraz poprawy ogólnej funkcjonalności naszej strony. Klikając przycisk "Zgadzam się", wyrażasz zgodę na marketingowe i statystyczne wykorzystanie plików cookies przez platformę FRR oraz partnerów.

Pamiętaj, że zgoda jest całkowicie dobrowolna. Swój wybór możesz zmodyfikować na stronie Polityki prywatności.

Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.

Wybór zgód

Wyświetl szczegóły