Tarcza antykryzysowa 4.0
• doprecyzowanie warunków wykonywania pracy zdalnej,
• przyznanie pracodawcy prawa do jednostronnego, bez zgody pracownika (pomijając planu urlopów) udzielenia zaległego urlopu w wymiarze do 30 dni we wskazanym przez pracodawcę terminie,
• ograniczenie wysokości odprawy, odszkodowania lub innego świadczenia pieniężnego wypłacanego przez pracodawcę pracownikowi w związku z rozwiązaniem umowy o pracę, do dziesięciokrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę (dotyczy pracodawcy, u którego z powodu COVID-19 wystąpił spadek obrotów, o których mowa z art. 15g specustawy lub istotny wzrost obciążenia funduszu wynagrodzeń określony w omawianym projekcie ustawy),
• wprowadzenie możliwości obniżenia wymiaru czasu pracy pracownika (max. o 20%) lub objęcia go przestojem ekonomicznym - obniżenie wynagrodzenia do 50% (dotyczy pracodawców, u których wystąpił spadek przychodów ze sprzedaży towarów lub usług w następstwie wystąpienia COVID-19 i w związku z tym wystąpił istotny wzrost obciążenia funduszu wynagrodzeń),
• przyznanie pracodawcom wskazanym w art. 15g ust. 1 specustawy, u których wystąpił spadek obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19, prawa zwrócenia się z wnioskiem o przyznanie świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy, o wypłatę ze środków FGŚP także na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników nieobjętych przestojem wprowadzonym na podstawie Kodeksu pracy, przestojem ekonomicznym, o którym mowa w art. 15g ust. 1 specustawy lub objętych obniżonym wymiarem czasu pracy w trybie ww. przepisu,
• możliwość skorzystania przez podatników ponoszących negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 z ulgi na złe długi, w zakresie odliczania wierzytelności, począwszy od okresu rozliczeniowego, w którym upłynęło 30 dni (jest 90 dni) od dnia upływu terminu zapłaty określonego na fakturze/r-ku lub w umowie, do okresu, w którym wierzytelność została uregulowana lub zbyta,
• wprowadzenie szczególnych zasad stosowania ulgi na złe długi przez podatników, którzy wybrali uproszczoną formę wpłacania zaliczek,
• możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kar umownych i odszkodowań, jeżeli wada dostarczonych towarów, wykonanych robót i usług oraz zwłoka w dostarczeniu towaru wolnego od wad lub zwłoka w usunięciu wad towarów albo wykonanych robót i usług, powstała w związku ze stanem zagrożenia epidemicznego lub stanem epidemii, ogłoszonego z powodu COVID-19.
Dbamy o Twoją prywatność
Poprzez wykorzystanie ciasteczek oraz technologiom pokrewnym, jesteśmy w stanie dostosować prezentowane Ci treści. Zgoda na zapisywanie informacji w Twojej przeglądarce oraz ich używanie i przetwarzanie (włączając profilowanie oraz analizy rynkowe i statystyczne) umożliwia nam lepsze dopasowanie oferty do Twoich potrzeb i zainteresowań. Odpowiedzialność za zarządzanie Twoimi danymi ponosi Centrum Szkoleniowe FRR wraz z wybranymi partnerami, z którymi nawiązaliśmy współpracę.
Dane są przetwarzane w celu udoskonalenia użytkowania naszych serwisów, generowania danych statystycznych oraz poprawy ogólnej funkcjonalności naszej strony. Klikając przycisk "Zgadzam się", wyrażasz zgodę na marketingowe i statystyczne wykorzystanie plików cookies przez platformę FRR oraz partnerów.
Pamiętaj, że zgoda jest całkowicie dobrowolna. Swój wybór możesz zmodyfikować na stronie Polityki prywatności.
Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.
Wybór zgód
- Meta - Polityka prywatności
- Google Products - Polityka prywatności
- Sales Manago - Polityka prywatności
- Smartsupp products - Polityka prywatności