Menu

W codziennej pracy pracowników działu controllingu, a także innych osób pracujących projektowo, kluczowe jest zarządzanie przebiegiem procesu i/lub projektu tak, aby zmaksymalizować efekty. W tym celu niezbędne jest zdefiniowanie, monitorowanie oraz rozliczenie kluczowych wskaźników efektywności. Szkolenie KPI-Kluczowe Wskaźniki Efektywności prowadzone jest w formie warsztatowej tak, aby ukazać praktyczne aspekty Performance Management.
1. Wyniki w realizacji strategii firmy
- Planowanie strategiczne
- Idea modelu zarządzania wynikami przedsiębiorstwa
- Miejsce KPI
- Rodzaje KPI
- Najlepsze praktyki Performance Management
2. Metodyka wdrożenia KPI
- Kluczowe czynniki sukcesu organizacji
- Założenia wdrożenia systemu KPI
- Definicja i charakterystyka KPI
- Wykorzystanie KPI w podejmowaniu decyzji biznesowych
- Przygotowanie środowiska do wdrożenia KPI
- Tożsamość, wartości, wizja, misja – podstawy do koncepcji KPI
- Połączenie miar aktywności z realizacją celów
3. Przygotowanie do wdrożenia KPI
- Harmonogram wdrożenia systemu KPI
- Przygotowanie zespołu projektowego do wdrożenia KPI
- Koncepcja KPI w kulturze organizacyjnej
4. Przygotowanie do pracy z systemem KPI
- Zidentyfikowanie krytycznych czynników sukcesu
- Zasady wyboru KPI na poziomie organizacji i zespołów, koncepcja bottom-up i top down,
- Wybór głównych aktywności do pomiaru KPI
- Przygotowanie bazy mierników
- Stworzenie narzędzi do monitorowania wykonania
- Przygotowanie koncepcji systemu raportowania
- Przykłady mierników KPI
- Kontrola i działania korygujące w realizacji celów indywidualnych i zespołowych
5. Case study - Monitoring i rozliczanie realizacji wskaźników