Konto organizacji w e-Urzędzie Skarbowym to konto przypisane konkretnej jednostce organizacyjnej, bez względu na jej formę prawną, np.:
- spółce kapitałowej,
- spółce osobowej,
- stowarzyszeniu,
- fundacji,
- spółdzielni,
- grupie kapitałowej,
- innej jednostce organizacyjnej.
Należy przy tym pamiętać, że organizacja musi posiadać identyfikator podatkowy NIP.
Dostęp do konta organizacji w e-US jest przyznawany osobie fizycznej, posiadającej PESEL:
- na podstawie wniosku złożonego przez organizację do naczelnika urzędu skarbowego, właściwego w sprawach ewidencji podatników i płatników. Wniosek powinny podpisać osoby uprawnione do reprezentacji organizacji.
- za pośrednictwem usługi na koncie organizacji w e-US, dostępnej dla użytkownika konta organizacji z dostępem rozszerzonym.
Wniosek o przyznanie dostępu do konta organizacji musi zawierać:
- pełną nazwę, NIP i adres siedziby organizacji,
- pierwsze imię, nazwisko i PESEL osoby fizycznej, której mamy udzielić dostępu,
- informację o zakresie uprawnień dla użytkownika (dostęp podstawowy lub rozszerzony).
Użytkownik z dostępem podstawowym może wykonywać wszystkie czynności w e-US w tym np.:
- wyrażać i cofać zgodę na doręczanie pism na konto w e-Urzędzie Skarbowym,
- odbierać pisma doręczane przez organy Krajowej Administracji Skarbowej na konto organizacji w e-Urzędzie Skarbowym,
- składać pisma, wnioski, zawiadomienia,
- przeglądać dane rejestracyjne oraz dokumenty.
Użytkownik z dostępem rozszerzonym może wykonywać wszystkie czynności w e-Urzędzie Skarbowym oraz dodatkowo nadawać i odbierać innym użytkownikom dostęp do konta organizacji za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego. Więcej informacji na podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy