Obecnie Ministerstwo Finansów analizuje uwagi zgłoszone przez uczestników konsultacji i w drugiej połowie marca przedstawi do dalszych uzgodnień projekt rozwiązań legislacyjnych.
Jednym z pierwszych efektów konsultacji jest rozpoczęcie prac grupy roboczej ds. wysyłki dużej liczby e-faktur. Ponadto resort finansów planuje szkolenia dla przedsiębiorców w urzędach skarbowych i współpracę z biznesem przy działaniach informacyjno-edukacyjnych związanych z KSeF.
Grupa robocza ds. wysyłki dużej liczby e-faktur
Uruchomiono forum wymiany informacji i roboczych uzgodnień pomiędzy ekspertami:
- MF,
- KAS,
- Aplikacji Krytycznych,
- Centrum Informatyki Resortu Finansów,
- osobami odpowiedzialnymi za te kwestie w organizacjach, które wdrażają KSeF.
Pierwsze spotkanie grupy odbyło się 28 lutego br.
Działania informacyjno-edukacyjne
Ministerstwo przedstawiło plan szkoleń przedsiębiorców. Mają one rozpocząć się w urzędach skarbowych na przełomie kwietnia i maja. Celem szkoleń będzie przekazanie praktycznych informacji dotyczących korzystania z bezpłatnych narzędzi przygotowanych przez MF, tj. Aplikacji Podatnika i e-mikrofirmy.
W kolejnych miesiącach, aż do odwołania, będą prowadzone indywidualne konsultacje w zakresie korzystania z tych bezpłatnych narzędzi. Będzie też możliwość kontaktu z infolinią. Ministerstwo planuje również webinaria poświęcone konkretnym tematom i przeznaczone dla różnych grup przedsiębiorstw.
Działania edukacyjne będą wspierane szeroką akcją informacyjną, tak żeby każdy przedsiębiorca dowiedział się od kiedy będzie miał obowiązek korzystania z KSeF i jak powinien się do tego przygotować.
Na stronie MF jest formularz, za pomocą którego można zgłosić chęć współpracy informacyjno-edukacyjnej związanej z wdrożeniem KseF. Z kolei na stronie podatki.gov.pl/ksef dostępna jest zakładka, w której znajdziemy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące możliwych zmian w KSeF.