Menu

Przedsiębiorcy, którzy podlegają pod obowiązkowe procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy muszą przeszkolić pracowników i kadrę kierowniczą. Wymóg ten wynika z art. 52 ustawy. Oferowane szkolenie jest certyfikowane i spełnia wymogi ustawy. Program szkolenia uwzględnia zmiany ustawy dokonane po 13.07.2018 roku jak i te projektowane.
Uczestnicy otrzymają ramową procedurę, której obowiązek wdrożenia wynika z art. 50 ustawy. Oprócz instytucji finansowych pod obowiązki wynikające z ustawy podlegają firmy o niefinansowym charakterze, ze względu na przedmiot działalności lub przedmiot umowy bez spełnienia dodatkowego warunku 10 tys euro, np. oddanie w najem lokalu, kontrakt managerski członka zarządu ze spółką, obrót nieruchomościami. Szkolenie i otrzymana ramowa dokumentacja spełni w części wymogi tworzenia dokumentacji "corporate compliance", której wymóg obejmie niebawem wszystkie z sektora prywatnego.
W dniu 13 lipca 2018r. weszła w życie nowa ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Jednocześnie traci moc stara, wielokrotnie nowelizowana, ustawa z 16 listopada 2000 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
Nowa ustawa doprecyzowuje kontrowersyjne przepisy dotychczas obowiązujące, rozszerza zakres obowiązków i uprawnień zarówno administracji publicznej (jednostki współpracujące) oraz sektora prywatnego (instytucji obowiązanych).
Nowe przepisy wdrażają adekwatne dyrektywy Parlamentu Europejskiego oraz rozporządzenia Rady UE. Ustawa rozszerza katalog oraz procedurę kar administracyjnych nakładanych przez Generalnego Inspektora jak również zawiera przepisy karne przewidujące karę pozbawienia wolności do lat 5-ciu za niestosowanie w praktyce ustawowych obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Kara jest również przewidziana za niespełnienie obowiązku przeszkolenia osób, wykonujących obowiązki związane z praktycznym stosowaniem ustawy.
Proponowane szkolenie zapobiegnie takim następstwom.
1. Zmieniony katalog instytucji obowiązanych w tym rozszerzenie o obrót gotówkowy przedsiębiorców zarówno przy kosztach i przychodzie od 10 000 euro wzwyż
2. Nowe definicje w katalogu (np. transakcja okazjonalna, waluta wirtualna) i ich wpływ na transakcje w przedsiębiorstwach
3. Nowa obowiązkowa procedura wewnętrznego zgłaszania naruszeń
4. Nowa obowiązkowa procedura zarządzania ryzykiem przy stosowaniu środków bezpieczeństwa finansowego
5. Weryfikacja tożsamości klienta i beneficjenta rzeczywistego i innych nowych podmiotów (np. osoba upoważniona), itp.
6. Weryfikacja tożsamości a RODO
7. Gromadzenie i przekazywanie informacji do GIIF w tym o przyjętej wpłacie lub wypłacie środków pieniężnych powyżej 15 000 Euro
8. Transakcja podejrzana teraz tylko gdy przestępstwo z art.art.299 lub 165a kk
9. Dokumentacja źródłowa niezbędna dla przedsiębiorstw
10. Nacisk na czynności przed podpisaniem umowy
11. Szkolenia, kontrola i kary
12. Rola i zadania Generalnego Inspektora Informacji Finansowej:
a)zasady informowania Generalnego Inspektora o transakcjach podejrzanych,
b) zasady postępowania instytucji obowiązanej w przypadku żądania wstrzymania realizacji transakcji przez Generalnego Inspektora lub Prokuraturę
13. Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych zasady funkcjonowania oraz Krajowa Ocena Ryzyka Prania Pieniędzy, która została opublikowana w lipcu 2019 r.- omówienie funkcji i obowiązków do realizacji
14. Rekapitulacja tematu w tym przypomnienie istoty prania pieniędzy w kontekście nieujawnionych źródeł przychodu i praktyczne przykłady
Prawnik. Absolwent studiów podyplomowych z ekonomii, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych. Wiedza i doświadczenie to ponad 20-letnia praktyka w organach podatkowych, praca badawcza i dydaktyczna w państwowych i prywatnych szkołach wyższych oraz kancelariach prawnych i podatkowych. Autor wielu publikacji. Opracował obowiązkową procedurę stosowaną w zakresie przeciwdziałania \"praniu pieniędzy\". Na rynku szkoleniowym od ponad 15 lat, specjalizuje się w szczególności: w procedurze karnej skarbowej, nieujawnionych źródłach przychodu, przeciwdziałaniu \"praniu pieniędzy\", kontroli fiskalnych, podatkowych aspektach śmierci podatnika - przedsiębiorcy, prawie dewizowym w działalności gospodarczej, szeroko rozumianej odpowiedzialności podatkowej i finansach publicznych.
Prowadzący w bardzo sensowny i klarowny sposób prowadził wykład.
Bardzo przydatne szkolenie, pełne przykładów oraz praktycznych rozwiązań problemów. Prowadzący kontaktowy z olbrzymim doświadczeniem, chętnie odpowiada na pytania. Gorąco polecam.
szkolenie bardzo dobre
Oceniam wysoko osobę prowadzącego (szkolenie prowadzone interesująco, inteligentnie i merytorycznie, na wysokim poziomie) Bardzo ważny był też fakt, że wykładowca nie czytał prezentacji lecz w sposób bardzo aktywny na bieżąco poruszał poszczególne obszary ustawy oraz odpowiadał na pytania. Polecam
Szkolenie dostosowane do potrzeb uczestników. Prowadzący na bieżąco odpowiadał na pytania. Cześć merytoryczna przeprowadzona prawidłowo. Pobyt w samym ośrodku szkoleniowym oceniam na 5.
Bardzo sympatyczny i kontaktowy wykładowca; nastawiony na przekazanie informacji grupie.
Dobra forma szkolenia oraz sposób prowadzenia szkolenia.