Menu

Przedsiębiorcy, którzy podlegają pod obowiązkowe procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy muszą przeszkolić pracowników i kadrę kierowniczą. Wymóg ten wynika z art. 52 ustawy. Oferowane szkolenie jest certyfikowane i spełnia wymogi ustawy. Program szkolenia uwzględnia zmiany ustawy dokonane po 13.07.2018 roku jak i te projektowane.
Uczestnicy otrzymają ramową procedurę, której obowiązek wdrożenia wynika z art. 50 ustawy. Oprócz instytucji finansowych pod obowiązki wynikające z ustawy podlegają firmy o niefinansowym charakterze, ze względu na przedmiot działalności lub przedmiot umowy bez spełnienia dodatkowego warunku 10 tys euro, np. oddanie w najem lokalu, kontrakt managerski członka zarządu ze spółką, obrót nieruchomościami. Szkolenie i otrzymana ramowa dokumentacja spełni w części wymogi tworzenia dokumentacji "corporate compliance", której wymóg obejmie niebawem wszystkie z sektora prywatnego.
W dniu 13 lipca 2018r. weszła w życie nowa ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Jednocześnie traci moc stara, wielokrotnie nowelizowana, ustawa z 16 listopada 2000 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
Nowa ustawa doprecyzowuje kontrowersyjne przepisy dotychczas obowiązujące, rozszerza zakres obowiązków i uprawnień zarówno administracji publicznej (jednostki współpracujące) oraz sektora prywatnego (instytucji obowiązanych).
Nowe przepisy wdrażają adekwatne dyrektywy Parlamentu Europejskiego oraz rozporządzenia Rady UE. Ustawa rozszerza katalog oraz procedurę kar administracyjnych nakładanych przez Generalnego Inspektora jak również zawiera przepisy karne przewidujące karę pozbawienia wolności do lat 5-ciu za niestosowanie w praktyce ustawowych obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Kara jest również przewidziana za niespełnienie obowiązku przeszkolenia osób, wykonujących obowiązki związane z praktycznym stosowaniem ustawy.
Proponowane szkolenie zapobiegnie takim następstwom.
1. Rozszerzenie katalogu instytucji obowiązanych o biura rachunkowe, które nie prowadzą usługowo ksiąg rachunkowych, pośredników w przy umowach najmu lub dzierżawy, szeroko rozumiany obrót dziełami sztuki , dodatkowe czynności notarialne
2. Nowa , rozszerzona definicja klienta instytucji obowiązanej a więc tego, do którego trzeba skierować procedurę
3. Nowy szerszy zakres stosowania środków bezpieczeństwa finansowego m.in. o przypadki, w których doszło do zmiany umowy z klientem lub zmian u klienta podmiotowych , gospodarczych, kapitałowych, beneficjenta rzeczywistego
4. Procedurę należy uzupełnić również o ryzyko braku lub utrudnionego kontaktu z klientem
5. Uzupełnienie " teczki klienta " o dodatkowe dane, w przypadku braku numeru NIP i dane dotyczące beneficjenta rzeczywistego
6. Nowe możliwości weryfikacji klienta , beneficjenta rzeczywistego w tym również za pomocą środków identyfikacji elektronicznej
7. Obowiązek protokołu rozbieżności związanych z tożsamością osób
8. Ograniczenia i wzmożone ryzyko przy działalności "wrażliwej"
9. Obrót z z klientem z państwa trzeciego
10. Transakcje nietypowe, skomplikowane, nieuzasadnione prawnie lub gospodarczo
11. Państwa trzecie wysokiego ryzyka
12. Zmiana terminu przechowywania dokumentów dotyczących klienta
13. Obowiązek wynikający z art. 50 AML bieżącej weryfikacji i aktualizacji procedury
14. Odnotowywanie rozbieżności między CRBR (beneficjent rzeczywisty ) a ustaleniami faktycznymi
15. Obowiązek akceptacji procedury przez kadrę kierowniczą
16. Obowiązek wpisania do procedury sposobu ochrony pracowników raportujących do GIIF oraz innych realizujących w praktyce AML w tym również wzmocnienie prawne " sygnalisty "
17. Rozszerzenie katalogu i zakresu zgłoszeń do rejestru beneficjentów rzeczywistych ( art . 50 AML )
18. Nowe regulacje w zakresie działalności na rzecz spółek
19. Waluty wirtualne - nowe regulacje
20. Tajemnica Instytucji obowiązanej w zakresie AML
a)zasady informowania Generalnego Inspektora o transakcjach podejrzanych,
b) zasady postępowania instytucji obowiązanej w przypadku żądania wstrzymania realizacji transakcji przez Generalnego Inspektora lub Prokuraturę.
Opiekun: Aleksandra Szczepańska
PRZECIWDZIAŁANIE PRANIU PIENIĘDZY ORAZ FINANSOWANIU TERRORYZMUOpiekun: Monika Połosak
PRZECIWDZIAŁANIE PRANIU PIENIĘDZY ORAZ FINANSOWANIU TERRORYZMUOpiekun: Monika Połosak
PRZECIWDZIAŁANIE PRANIU PIENIĘDZY ORAZ FINANSOWANIU TERRORYZMUPrawnik. Absolwent studiów podyplomowych z ekonomii, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych. Wiedza i doświadczenie to ponad 20-letnia praktyka w organach podatkowych, praca badawcza i dydaktyczna w państwowych i prywatnych szkołach wyższych oraz kancelariach prawnych i podatkowych. Autor wielu publikacji. Opracował obowiązkową procedurę stosowaną w zakresie przeciwdziałania \"praniu pieniędzy\". Na rynku szkoleniowym od ponad 15 lat, specjalizuje się w szczególności: w procedurze karnej skarbowej, nieujawnionych źródłach przychodu, przeciwdziałaniu \"praniu pieniędzy\", kontroli fiskalnych, podatkowych aspektach śmierci podatnika - przedsiębiorcy, prawie dewizowym w działalności gospodarczej, szeroko rozumianej odpowiedzialności podatkowej i finansach publicznych.
Poniżej znajduje się lista opinii naszych Klientów na temat szkolenia PRZECIWDZIAŁANIE PRANIU PIENIĘDZY ORAZ FINANSOWANIU TERRORYZMU. Każda nowa opinia jest weryfikowana przez naszego pracownika pod kątem rzeczywistego uczestnictwa w szkoleniu.
Wykład Tomasz Gzely był bardzo ciekawy i pouczający. Zdecydowanie polecam! Forma: on-line.
Bardzo merytoryczny Prowadzący. Szkolenie z Panem Tomaszem to dobrze zainwestowany czas i pieniądze. Mam nadzieję, że to nie ostatnie szkolenie z FRR.
Prowadzący w bardzo sensowny i klarowny sposób prowadził wykład.
Bardzo przydatne szkolenie, pełne przykładów oraz praktycznych rozwiązań problemów. Prowadzący kontaktowy z olbrzymim doświadczeniem, chętnie odpowiada na pytania. Gorąco polecam.
szkolenie bardzo dobre
Oceniam wysoko osobę prowadzącego (szkolenie prowadzone interesująco, inteligentnie i merytorycznie, na wysokim poziomie) Bardzo ważny był też fakt, że wykładowca nie czytał prezentacji lecz w sposób bardzo aktywny na bieżąco poruszał poszczególne obszary ustawy oraz odpowiadał na pytania. Polecam
Szkolenie dostosowane do potrzeb uczestników. Prowadzący na bieżąco odpowiadał na pytania. Cześć merytoryczna przeprowadzona prawidłowo. Pobyt w samym ośrodku szkoleniowym oceniam na 5.
Bardzo sympatyczny i kontaktowy wykładowca; nastawiony na przekazanie informacji grupie.
Dobra forma szkolenia oraz sposób prowadzenia szkolenia.
Poprzez wykorzystanie ciasteczek oraz technologiom pokrewnym, jesteśmy w stanie dostosować prezentowane Ci treści. Zgoda na zapisywanie informacji w Twojej przeglądarce oraz ich używanie i przetwarzanie (włączając profilowanie oraz analizy rynkowe i statystyczne) umożliwia nam lepsze dopasowanie oferty do Twoich potrzeb i zainteresowań. Odpowiedzialność za zarządzanie Twoimi danymi ponosi Centrum Szkoleniowe FRR wraz z wybranymi partnerami, z którymi nawiązaliśmy współpracę.
Dane są przetwarzane w celu udoskonalenia użytkowania naszych serwisów, generowania danych statystycznych oraz poprawy ogólnej funkcjonalności naszej strony. Klikając przycisk "Zgadzam się", wyrażasz zgodę na marketingowe i statystyczne wykorzystanie plików cookies przez platformę FRR oraz partnerów.
Pamiętaj, że zgoda jest całkowicie dobrowolna. Swój wybór możesz zmodyfikować na stronie Polityki prywatności.
Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.