ZMIANY W USTAWIE O JAKOŚCI W OPIECE ZDROWOTNEJ I BEZPIECZEŃSTWIE PACJENTA
Zapraszamy na szkolenie ze zmian w Ustawie o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta. Na szkoleniu zostaną omówione aktualne zagadnienia m.in.: obowiązkowa procedura autoryzacji, dobrowolna akredytacja, jak prawidłowo stworzyć wewnętrzny system zapewnienia jakości i bezpieczeństwa. Dowiesz się jak tworzyć i finansować rejestry medyczne, monitorować i analizować zdarzenia niepożądane. Poznasz najważniejsze zmiany innych przepisów – system świadczeń kompensacyjnych, pełnomocnik ds. praw pacjenta.
Budujemy nasze programy szkoleniowe, tak by przełożyły się na efekty biznesowe
u naszych Klientów, zapewniając równocześnie komfortowe warunki organizacyjne (grupy do 15 osób).
Cel szkolenia:
- zapoznanie uczestników z nowymi wymaganiami wprowadzonymi przez ustawę
- przedstawienie terminów i kryteriów zmian dotyczących jakości w ochronie zdrowia
- poznanie minimalnych wymogów funkcjonowania podmiotów udzielających świadczeń z funduszy NFZ – autoryzacji oraz dobrowolności przystępowania do akredytacji
- poznanie przez uczestników zasad udzielania autoryzacji oraz akredytacji podmiotu leczniczego.
- efektywne i zgodne z prawem prowadzenie działań opartych na nowej ustawie
- możliwość zadawania pytań – sesja Q&A
- kadra zarządzająca podmiotami leczniczymi (dyrektorzy, członkowie zarządu spółek zarządzających placówkami medycznymi
- pełnomocnicy ds. systemów zarządzania jakością i akredytacją
- pracownicy działów jakości
- pełnomocnicy praw pacjenta
- osoby odpowiedzialne za jakość w podmiotach leczniczych (w tym personel medyczny)
- osoby odpowiedzialne za prowadzenie Planu Poprawy Jakości, monitorowanie wskaźników, zdarzeń niepożądanych
Certyfikat ukończenia szkolenia Fundacji Rozwoju Rachunkowości.
UWAGA
Istnieje możliwość organizacji szkolenia dla 2-3 osób, jak również w formie zamkniętej, dostosowanego do Państwa potrzeb. Aby uzyskać więcej informacji prosimy o kontakt z opiekunem szkolenia.
1.Prawne regulacje zarządzania jakością w ochronie zdrowia
2.Autoryzacja
• Co to jest autoryzacja i jakie podmioty lecznicze pod nią podlegają
• Na jaki okres będzie wydawana autoryzacja
• Co to jest podmiot wnioskujący, wizyty autoryzacyjne
• Wnioski o autoryzację – treść wniosku, wydawanie lub odmowa wniosku, termin rozpatrzenia
• Wizyty autoryzacyjne – upoważniania, protokół z wizyty
• Co to jest autoryzacja warunkowa? Odwołania od odmowy
• Okres karencji w przypadku odmowy wydania autoryzacji lub cofnięcia autoryzacji
3.„Wewnętrzny system” zarządzania jakością i bezpieczeństwem (WSZJiB)
• Co kryje się pod pojęciem „wewnętrzny system”
• Obowiązek posiadania zasad, procedur, metod oraz opisów stanowisk pracy w celu zapobieżenia wystąpieniu zdarzeń niepożądanych
• Udowodnienie skuteczności sprawnego działania wewnętrznego systemu na podstawie wyników badań i opinii pacjentów
• Identyfikacja obszarów do poprawy jakości
• Kryteria oraz metody potrzebne do zapewnienia skutecznego nadzoru nad jakością i bezpieczeństwem
• Monitorowanie zdarzeń niepożądanych
• Obligatoryjne szkolenia
• ISO a WSZJiB
4.Jakość i bezpieczeństwo w ochronie zdrowia – wskaźniki jakościowe
• Zespół do opracowania rekomendacji w zakresie wskaźników jakości opieki zdrowotnej
5.Akredytacja
• Przeprowadzania procedury oceniającej podmiotu wnioskującego o akredytację
• Potwierdzenie przez podmiot prowadzący działalność leczniczą standardów akredytacyjnych
• Zasady wydawania akredytacji oraz okres, na który jest wydawana. Obowiązek informowania o wydaniu, cofnięciu lub odnowie udzielenia akredytacji
• Standardy akredytacyjne – podział względem rodzaju działalności, zakresu świadczeń
• Wymogi spełnienia standardu akredytacyjnego – opisy wymagań, sposób oceny skali punktowej oraz przypisanej wagi. Minimalne warunki udzielania akredytacji
• Wymóg spełniania obligatoryjnych standardów – a warunek udzielenia akredytacji
• Standardy, które mogą być wyłączone z oceny
• Okres przejścia ze starego systemu oceny na nowy system akredytacyjny
• System monitorowania Wniosków o Udzielenia Akredytacji
• Wybór i uprawniania wizytatora
• Raport z wizyty, udzielenia lub odmowa udzielenia akredytacji. Możliwości odwołania do Rady Akredytacyjnej
6.Rada Akredytacyjna i wizytatorzy
• Zadania, powołania członków, skład, kadencja Rady Akredytacyjnej
• Kto może zostać wizytatorem – postępowanie kwalifikacyjne, wymogi egzaminacyjne, przebieg naboru
7.Rejestry medyczne w rozumieniu art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia
8.Rejestry medyczne
• Rejestr medyczne w rozumieniu art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia
9.Zdarzenia medyczne i system kompensacyjny
• Ustawa z dnia 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz niektórych innych ustaw
• Fundusz kompensacyjny zdarzeń medycznych
10.Pytania uczestników.
Terminarz
20.11.2024 - 20.11.2024, Online, tryb dzienny
Opiekun: Monika Połosak
ZMIANY W USTAWIE O JAKOŚCI W OPIECE ZDROWOTNEJ I BEZPIECZEŃSTWIE PACJENTAProwadzący: Małgorzata Machaj
Czas trwania
6 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut)Małgorzata Machaj
Audytor z zakresu prawa pracy i jakości. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła studia podyplomowe na kierunku BHP i ergonomia na Politechnice Warszawskiej, Kontroli wewnętrznej oraz Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Warszawskim, a także doktorat na UJK w Kielcach. Wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyła w firmach o profilu produkcyjnym, służbie zdrowia w działach kadrowo-płacowych i organizacyjnych na stanowiskach menedżerskich. Pracowała m.in. na w Polskim Centrum Badań i Certyfikacji, Szpitalu MSWiA, Instytucie Matki i Dziecka, firmie Drosed S.A., Medicover. Od ponad 7 lat prowadzi własną działalność gospodarczą. W swojej codziennej pracy zajmuje się w szczególności szkoleniami, przeprowadzaniem audytów wdrażaniem akredytacji do szpitali. Na przestrzeni ostatnich 25 lat przeprowadziła ponad 1000 godzin szkoleniowych, w tym wykłady na uczelniach wyższych (MBA, podyplomowe).
- udział w szkoleniu
- certyfikat
- materiały w formie elektronicznej dostarczane mailowo
- dostęp do platformy on-line w dniu szkolenia
Realizacja szkoleń online krok po kroku:
- Po zaksięgowaniu wpłaty otrzymają Państwo na maila link z dostępem do wydarzenia na dedykowanej platformie
- W dniu szkolenia należy zalogować się do platformy. Szkolenie rozpocznie się o wyznaczonej godzinie
- Podczas szkolenia widzicie Państwo ekran podzielony na trzy części w których widoczne są: prezentacja, trener oraz czat
To szkolenie nie ma jeszcze opinii. Uczestniczyłeś w tym szkoleniu? Prześlij nam swoją recenzję poprzez formularz.
Opiekun szkoleń
Ostatnio przeglądane
- Nowość
Dbamy o Twoją prywatność
Poprzez wykorzystanie ciasteczek oraz technologiom pokrewnym, jesteśmy w stanie dostosować prezentowane Ci treści. Zgoda na zapisywanie informacji w Twojej przeglądarce oraz ich używanie i przetwarzanie (włączając profilowanie oraz analizy rynkowe i statystyczne) umożliwia nam lepsze dopasowanie oferty do Twoich potrzeb i zainteresowań. Odpowiedzialność za zarządzanie Twoimi danymi ponosi Centrum Szkoleniowe FRR wraz z wybranymi partnerami, z którymi nawiązaliśmy współpracę.
Dane są przetwarzane w celu udoskonalenia użytkowania naszych serwisów, generowania danych statystycznych oraz poprawy ogólnej funkcjonalności naszej strony. Klikając przycisk "Zgadzam się", wyrażasz zgodę na marketingowe i statystyczne wykorzystanie plików cookies przez platformę FRR oraz partnerów.
Pamiętaj, że zgoda jest całkowicie dobrowolna. Swój wybór możesz zmodyfikować na stronie Polityki prywatności.
Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.
Wybór zgód
- Meta - Polityka prywatności
- Google Products - Polityka prywatności
- Sales Manago - Polityka prywatności
- Smartsupp products - Polityka prywatności