Menu

Książka przychodów i rozchodów w praktyce to szkolenie, które ma na celu nauczyć uczestników samodzielnego prowadzenia rozliczeń podatkowych opartych na KPIR. W trakcie szkolenia omówione zostaną wszystkie niezbędne zagadnienia począwszy od założenia podatkowej księgi a skończywszy na zamknięciu roku rozliczeniowego. Uczestnicy otrzymają pakiet praktycznej wiedzy oraz nabędą umiejętności dotyczące nie tylko tzw. technicznych aspektów prowadzenia księgi (czyli np. jak dokonywać czy korygować zapisy oraz w jakich kolumnach je ujmować) ale przede wszystkim poznają szereg niezbędnych zagadnień dotyczących prawidłowego księgowania przychodów i kosztów podatkowych, wyliczania zaliczek na podatek dochodowy czy zasad dokonywania amortyzacji środków trwałych
1. Zasady prowadzenia podatkowej książki przychodów i rozchodów
- metoda memoriałowa i kasowa (uproszczona) prowadzenia KPIR
-przychody podstawowe i pozostałe w KPIR
-ewidencjonowanie zakupu towarów i materiałów oraz kosztów ubocznych
-ewidencjonowanie wynagrodzeń
- ujmowanie pozostałych kosztów działalności w KPIR
-obowiązek prowadzenia ewidencji środków trwałych
-zasady sporządzania spisu z natury
-rozpoczęcie i zakończenie roku w KPIR
-wpływ VAT na dokonywanie zapisów w KPIR
2. Dokumenty księgowe będące podstawą dokonywania zapisów w KPIR
-faktury, faktury VAT RR, rachunki
-dokumenty księgowe
-dokumenty wewnętrzne
-zbiorcze zestawienia dokumentów
-raporty fiskalne
-faktura wystawiona do paragonu
3. Przychody i koszty podatkowe w KPIR
-data powstania przychodu
- przeliczanie przychodów wyrażonych w walucie obcej
-przychody z nieodpłatnych świadczeń
-definicja kosztów podatkowych
-data ujęcia kosztów w KPIR
- przeliczanie kosztów wyrażonych w walucie obcej
-różnice kursowe dodatnie i ujemne
-amortyzacja jako szczególny rodzaj kosztu
- ustalanie wartości początkowej środka trwałego
- rodzaje amortyzacji
- ujęcie wynagrodzeń i składek ZUS w KPIR
- samochód w firmie – rozliczenia podatkowe
-katalog NKUP
4. Rozliczanie strat podatkowych w KPIR
-zasady rozliczania strat
-rozliczanie strat na etapie wyliczania zaliczek podatkowych
-rozliczanie strat w zeznaniu rocznym
5. Zasady obliczania podatku
- formy opłacania zaliczek na podatek: miesięczna, kwartalna, uproszczona
-zgłoszenie wyboru formy odprowadzania zaliczek
-obliczanie wysokości zaliczek na podatek
6. Zamknięcie roku podatkowego w KPIR
-wyliczenie podatku za rok podatkowy
-wpływ różnic remanentowych na wysokość podatku
-sporządzenie zeznania podatkowego
Opiekun: Monika Połosak
KSIĄŻKA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW W PRAKTYCEOpiekun: Aleksandra Szczepańska
KSIĄŻKA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW W PRAKTYCEOpiekun: Aleksandra Szczepańska
KSIĄŻKA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW W PRAKTYCEOpiekun: Aleksandra Szczepańska
KSIĄŻKA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW W PRAKTYCEksięgowość, podatki
Absolwentka Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Podyplomowych Studiów w Wyższej Szkoła Zarządzania The Polish Open University (obecnie Akademia Finansów i biznesu Vistula) z zakresu Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw. Doradca podatkowy nr wpisu 14070, posiada również certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów. Doświadczony praktyk z wieloletnim stażem w księgowości i podatkach. Doświadczenie zawodowe z obszaru księgowości zdobywała w dużych międzynarodowych grupach kapitałowych z branży handlowej, usługowej i produkcyjnej. Obecnie współpracuje jako Wykładowca z zakresu rachunkowości i podatków m.in. w Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości czy w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce Oddział Warszawa. Obecnie prowadzi własną kancelarię jako doradca podatkowy.
Zobacz inne szkolenia prowadzone przez Aldona Namiestnik-Hok
finanse i rachunkowość
Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Katowicach na kierunku finanse i rachunkowość. Doświadczona trenerka z uprawnieniami pedagogicznymi i konsultantka w zakresie szkoleń z obszaru: kadr i płac, rozliczeń z ZUS, księgowości oraz z obsługi systemów finansowo-księgowych. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe z wyżej wymienionych obszarów zarówno w sektorze prywatnym jak i państwowym. Egzamina-torka w kwalifikacjach zawodowych EKA.04 oraz EKA.05.
Absolwentka studiów MBA Uniwersytetu Warszawskiego akredytowanych przez Bloomsburg University of Pennsylvania i Bergische Universität Wuppertal. Ukończyła również studia podyplomowe Akademię Spółek (poprzednia nazwa Akademia Europejskiego i Polskiego Prawa Spółek) w Szkole Głównej Handlowej oraz Menadżerskie studia podyplomowe dla Kadry Nowoczesnej Gospodarki – Zarządzanie Kompetencjami na Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Studia magisterskie ukończyła na kierunku finansów i bankowości - ścieżka rachunkowość w Szkole Głównej Handlowej. Posiada licencję Ministerstwa Finansów oraz certyfikat Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, kontynuuje zdobywanie uprawnień z zakresu ACCA. Wiedza i doświadczenie to ponad 20 letnia praktyka zawodowa na stanowiskach zarządczych wyższego szczebla związanych z finansami, księgowością, płacami, zarządzaniem zasobami ludzkim, compliance w firmach audytorskich z wielkiej czwórki, produkcyjnych, budowlanych wykonujących projekty w formule zaprojektuj i zbuduj, handlowych i usługowych. Autorka wielu publikacji w formie artykułów branżowych i książek, w tym „Egzamin na doradcę podatkowego Testy i Kazusy” luty 2016 r., „Compliance wielopłaszczyznowa analiza przedsiębiorstwa z użyciem Excela na bazie sprawozdań finansowych z zastosowaniem procedur i zasad compliance i due diligence” - Wiedza i Praktyka, „Rozstanie bez utraty dobrego wizerunku” – INFOR i wiele innych. Przekazująca swoją wiedzę podczas webinariów i szkoleń o charakterze zamkniętych jak również organizowanych w formie otwartej.