Menu

W 2023 roku podatników czekają kolejne zmiany w tworzeniu dokumentacji cen transferowych. Szkolenie przeznaczone dla osób zajmujących się tematyką cen transferowych w przedsiębiorstwach, dokonujących analiz benchmarkingowych. Jego celem jest zapoznanie z kluczowymi pojęciami, wskazanie uporządkowanej ścieżki identyfikacji poszczególnych obowiązków, uwzględniając zmiany obowiązujące od 2023 r.
Uczestnicy będą mieli okazję prześledzić, na przykładach, tworzenie lokalnej dokumentacji cen transferowych oraz wypełnianie formularza TPR.
Szkolenie skierowane jest do przedsiębiorców - zarówno wspólników, jak i członków organów podmiotów, które zawierają transakcje z podmiotami powiązanymi, jak również do doradców podatkowych oraz księgowych – pracowników biur rachunkowych oraz działów księgowości, spotykających się z tematyką cen transferowych; zwłaszcza dla osób zaangażowanych w krajowych i międzynarodowych grupach kapitałowych, w których dochodzi do zawierania wielu transakcji w ramach grupy.
I. Polski ład- pakiet uproszczeń w cenach transferowych
a) fakultatywne sporządzanie analiz porównawczych
b) zmiana terminów raportowania
c) zamiana sankcji w kodeksie karnym skarbowym
II. Informacja o cenach transferowych (TPR) z uwzględnieniem zmian od 2023 roku:
a) Rola formularza TPR od 2023 r.
b) Elementy formularza TPR
c) Sposób ujęcia w formularzu transakcji nietypowych
d) Podpisanie i przesłanie formularza
e) Sankcje
III. Identyfikacja podmiotów powiązanych , stosowanie procedury TP w JPK przez organy podatkowe przy kontrolach
a. Podmioty powiązane kapitałowo i personalnie, a w tym:
• powiązania pionowe i poziome,
• powiązania bezpośrednie i pośrednie,
• co oznacza wywieranie znaczącego wpływu?
• powiązanie kapitałowe,
• powiązanie organizacyjne,
• powiązanie zarządcze,
• powiązanie rodzinne,
• powiązania osobowe,
• pozostałe rodzaje powiązań,
• praktyczne przykłady.
b. Podmioty mające siedzibę albo miejsce zamieszkania w rajach podatkowych
IV. Na co zwrócić uwagę tworząc dokumentację w 2023 roku za 2022 rok -obowiązki sprawozdawcze
a) jak zidentyfikować transakcje podlegające raportowaniu?
b) zasady tworzenia analizy porównawczej. Jak wskazać podmioty najbardziej porównywalne?
c) co oznacza aktualizacja analizy porównawczej?
d) wpływ wojny w Ukrainie na obowiązki sprawozdawcze podmiotów powiązanych
V. Dokumentacja lokalna (Local File) i jej zastosowanie w 2023 roku:
a. Opis podmiotu powiązanego,
b. Strategia,
c. Analiza funkcjonalna w tym:
• funkcje,
• ryzyka,
• aktywa.
d. Analiza finansowa:
• sposób kalkulacji wynagrodzenia,
• koszty,
• warunki płatności.
e. informacje finansowe,
h. załączniki.
VI. Dokumentacja grupowa (Master File) i jej zastosowanie w 2023 roku:
a. Kto jest zobowiązany do jej posiadania?
b. opis grupy;
c. opis istotnych wartości niematerialnych i prawnych tej grupy;
d. opis istotnych transakcji finansowych tej grupy;
e. informacje finansowe i podatkowe tej grupy. przedstawienie zmian w formie listy nowych elementów dokumentacji.
VII. Raje podatkowe – nowe progi dokumentacyjne
a) Bezpośrednie transakcje rajowe – obowiązki dokumentacyjne i sprawozdawcze
b) Procedury należytej staranności – jakie oświadczenia pozyskiwać? Jak ustalić rzeczywistego właściciela?
Opiekun: Aleksandra Szczepańska
CENY TRANSFEROWE 2023Opiekun: Monika Połosak
CENY TRANSFEROWE 2023Opiekun: Monika Połosak
CENY TRANSFEROWE 2023Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (Wydział Prawa i Administracji, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej). Doradca podatkowy (nr 13404) i radca prawny (nr WA-12559) z ponad 8-letnim doświadczeniem w zakresie prawa podatkowego zdobytym w firmach doradczych (Big4 i jedna z największych polskich kancelarii) oraz na stanowisku Tax Managera w spółce z branży produkcji medycznej. Obecnie współpracuje z działem doradztwa podatkowego globalnej firmy świadczącej usługi korporacyjne, księgowo-podatkowe i administrowania funduszami inwestycyjnymi. Specjalista w obszarze podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) z dużym doświadczeniem w zakresie obsługi podatkowej transakcji M&A, restrukturyzacji grup kapitałowych, cen transferowych oraz bieżącego doradztwa na rzecz klientów z branży nieruchomościowej, IT i funduszy inwestycyjnych.
Doradca podatkowy, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT. Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności: w podatku VAT dla jednostek samorządu terytorialnego oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych. W latach ubiegłych uczestnicząca w licznych projektach centralizacji w gminach i powiatach, polegających na szkoleniach i tworzeniu procedur centralizacyjnych oraz obecnie w procesach audytu po centralizacji.
Zobacz inne szkolenia prowadzone przez dr Małgorzata Rzeszutek
Profesjonalne i wysoce merytorycznie szkolenie. Szkolenie w trybie on-line absolutnie nie odbiega od jakości szkoleń w trybie stacjonarnym.
To już moje kolejne szkolenie z Panią Małgorzatą Rzeszutek. Jak zwykle wszystko na najwyższym poziomie. Przekazana wiedza jest wiedzą praktyczną wynikającą z doświadczenia a materiały gotowe do zastosowania w firmie. Szczerze polecam szkolenia w FRR z Panią Małgorzatą
Mogę tylko napisać, że szkolenie było REWELACYJNE!!! Wykładowca, Pan Bartosz, sypał praktycznymi przykładami, które można spokojnie zastosować w swojej codziennej pracy. Miałem do czynienia z innymi wykładowcami tego zagadnienia ale nawet na dwudniowym szkoleniu nie zdobyłem takiej wiedzy jak na jednodniowym szkoleniu u Pana Bartosza. Mogę polecić z czystym sumieniem i FRR i Pana Bartosza jako wykładowcę.