Sprawy podatkowe w czasie epidemii koronawirusa

04.05.2020 2020-05-04T00:00:00+02:00 https://www.frr.pl/news/988/sprawy-podatkowe-w-czasie-epidemii-koronawirusa
Fundacja Rozwoju Rachunkowości
W obecnej sytuacji ze względu na epidemię koronawirusa nie jest wskazana forma bezpośredniego kontaktu z organami celno-skarbowymi. Ministerstwo Finansów z uwagi na obecną sytuację, zachęca do zdalnego kontaktu z Krajową Administracją Skarbową.
Zgodnie z art. 15zzs ust. 1 z dnia 2.03.2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii z powodu COVID-19 bieg terminów procesowych i sądowych, m.in. w kontrolach celno-skarbowych nie rozpoczyna się, a rozpoczęty ulega zawieszeniu na ten okres.

Kontrolowany zobowiązany jest jednak, na żądanie organu prowadzącego kontrolę, w wyznaczonym przez niego terminie, do dokonania czynności określonej w tym żądaniu, jeżeli wymaga tego interes publiczny lub ważny interes kontrolowanego. Kontrolujący mogą więc nadal analizować zebrane od podatnika w trakcie kontroli dokumenty, występować do kontrolowanych o dostarczenie wyjaśnień czy niezbędnych dokumentów (w szczególności w sytuacji, w której istnieje ryzyko, że w późniejszym okresie danej czynności nie będzie można przeprowadzić).

Zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach/należnościach celnych lub stwierdzające stan zaległości można uzyskać przez internet, za pośrednictwem serwisu biznes.gov.pl. Przy wypełnianiu wniosku podatnik powinien wybrać odpowiedni urząd, do którego trafi dokument. Dokument taki należy podpisać profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Za wydanie jednego egzemplarza zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach należy uiścić opłatę skarbową wysokości 21 zł. Opłatę należy wpłacić na konto urzędu miasta/gminy, na terenie którego znajduje się właściwy urząd skarbowy (nie na rachunek urzędu skarbowego). Jeżeli podatnik składa wniosek on-line, to dowód zapłaty opłaty skarbowej dołącza do składanego wniosku (potwierdzenie przelewu lub dowodu opłaty - skan/zdjęcie). Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach podatnik otrzyma w formie elektronicznej w ciągu 7 dni.

Osoba, która prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną w CEIDG, może bezterminowo ją zawiesić. Zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej rozpoczyna się od dnia, który ta osoba wskaże we wniosku a minimalny okres zawieszenia działalności gospodarczej wynosi 30 dni.

Podatnik, który formalnie zawiesił działalność gospodarczą generalnie jest zwolniony z obowiązku składania deklaracji VAT, poza wyjątkami określonymi w art. 99 ust. 7b ustawy o VAT.

Jesteś zainteresowany szkoleniami zamkniętymi
przygotowanymi zgodnie z potrzebami Twojej firmy?

Zadzwoń!
  • Warszawa zadzwoń 22 583 10 00
  • Katowice zadzwoń 32 353 09 26
zamknij
zamknij

zamknij

Dbamy o Twoją prywatność

Poprzez wykorzystanie ciasteczek oraz technologiom pokrewnym, jesteśmy w stanie dostosować prezentowane Ci treści. Zgoda na zapisywanie informacji w Twojej przeglądarce oraz ich używanie i przetwarzanie (włączając profilowanie oraz analizy rynkowe i statystyczne) umożliwia nam lepsze dopasowanie oferty do Twoich potrzeb i zainteresowań. Odpowiedzialność za zarządzanie Twoimi danymi ponosi Centrum Szkoleniowe FRR wraz z wybranymi partnerami, z którymi nawiązaliśmy współpracę.

Dane są przetwarzane w celu udoskonalenia użytkowania naszych serwisów, generowania danych statystycznych oraz poprawy ogólnej funkcjonalności naszej strony. Klikając przycisk "Zgadzam się", wyrażasz zgodę na marketingowe i statystyczne wykorzystanie plików cookies przez platformę FRR oraz partnerów.

Pamiętaj, że zgoda jest całkowicie dobrowolna. Swój wybór możesz zmodyfikować na stronie Polityki prywatności.

Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.

Wybór zgód

Wyświetl szczegóły