Webtracker.pl

03.04.2012 2012-04-03T00:00:00+02:00 https://www.frr.pl/news/129/webtrackerpl
Fundacja Rozwoju Rachunkowości
Webtracker.pl to system służący do monitorowania wizerunku marki w Internecie, ale nie tylko...

System Webtracker wyszukuje, pobiera i monitoruje pojawiające się w Internecie treści pod kątem występowania w nich nazw, wyrażeń, fraz określonych przez użytkownika systemu. Monitorowaną frazą może być np. nazwa marki, firmy, produktu, czy też usługi lub konkretnej osoby.

System umożliwia monitorowanie zdefiniowanych przez użytkownika fraz a także oferuje porównanie konkurencyjnych marek lub produktów. Dzięki niemu można sprawdzić i porównać informacje jakie pojawiają się w Internecie na temat własnej marki oraz pozostałych marek produktów konkurencji. Umożliwia porównanie opinie o marce, produkcie, osobie publicznej czy też dotyczące innej informacji która pojawiła się w Internecie. Za pomocą kilku kliknięć można otrzymać dane porównujące wypowiedzi na temat kilku produktów, marek, osób czy też innych zadanych wyrażeń.

W zależności od tego, co będzie określała fraza którą zdefiniujemy w systemie, otrzymane raporty mogą być wykorzystane w różny sposób. Wpisując nazwę marki lub firmy, czy też nazwy poszczególnych produktów możemy śledzić aktywność występowania tych nazw w Internecie. W odstępach kilkunastominutowych odświeżane są informacje na temat znalezionych w Internecie wpisów zawierających zdefiniowaną frazę, co pozwala praktycznie na bieżąco śledzić nowe wypowiedzi pojawiające się na dany temat w monitorowanych serwisach internetowych.

System monitorowania marki w Internecie Webtracker umożliwia również niezależne monitorowanie działań marketingowych prowadzonych w polskim Internecie. Następstwem różnego rodzaju działań promocyjnych, marketingowych, reklamowych prowadzonych w Internecie, bardzo często jest zwiększona ilość artykułów, komentarzy pojawiających się na temat danej oferty, akcji, marki, firmy czy produktu. Dzięki ciągłemu dostępowi do danych można monitorować skuteczność prowadzonych działań, szybkość rozpowszechniania się informacji a także zapoznać się z publikowanymi treściami i ocenić efekty.

Monitorowanie fraz może mieć również zastosowanie w ochronie wizerunki firmy w Internecie. Ze względu na szybkość i łatwość rozpowszechniania informacji w sieci ochrona reputacji firmy bądź marki nie jest łatwym zadaniem bez stosowania odpowiednich narzędzi. Takim pomocnym narzędziem jest system Webtracker, który wyszukuje i agreguje informacje z kilku tysięcy najbardziej popularnych polskich serwisów internetowych. Po dodaniu monitorowanej marki do systemu możliwe jest śledzenie nowo pojawiających się informacji oraz szybkie dotarcie do poszczególnych treści, szczególnie tych, które cechują się negatywnym wydźwiękiem wypowiedzi.

Dzięki systemowi Webtracker bardzo szybko można porównać ze sobą monitorowane marki, produkty, firmy, osoby czy też zdefiniowane frazy. W kilka sekund otrzymamy porównanie maksymalnie dziesięciu fraz. Dzięki temu istnieje możliwość porównania własnej marki, produktu z produktami konkurencji. Można również użyć do tego własnych produktów aby porównać zainteresowanie konkretnymi produktami. Analizę porównawczą dla fraz można wykorzystać nie tylko przy badaniu konkurencyjnych marek czy produktów, ale także może służyć ona do porównania efektywności prowadzonych kampanii reklamowych dotyczących np. nowych produktów na tle ogólnym własnej marki czy firmy.

W systemie Webtracker wszystkie znalezione treści przechodzą procesy przetwarzania i analiz. Treści poddawane są analizie sentymentu, dzięki czemu możliwe jest przypisanie im prawdopodobnego wydźwięku wypowiedzi powiązanego z monitorowaną frazą. System analizy wydźwięku wypowiedzi aromatycznie analizuje każdy materiał znaleziony dla danej monitorowanej frazy i przypisuje mu prawdopodobny wydźwięk wypowiedzi. Każdy wynik w systemie posiada oznaczony jako pozytywny, negatywny bądź neutralny wydźwięk wypowiedzi dla zadanej marki, produktu lub innej określonej frazy.

System Webtracker prezentuje wyniki analiz w formie przystępnej dla użytkownika. Wykonane analizy prezentowane są w postaci przejrzystych wykresów oraz tabel, które użytkownik może dodatkowo modyfikować za pomocą dostępnych filtrów uzyskując dzięki temu dane najbardziej odpowiadające jego wymaganiom.

Dostęp do systemu możliwy jest z dowolnego miejsca na świecie z wykorzystaniem sieci Internet. Dzięki zaawansowanym mechanizmom pobierania i wyszukiwania informacji system nieustannie gromadzi aktualne treści z kilku tysięcy najpopularniejszych polskich serwisów internetowych, blogów, forów dyskusyjnych oraz wielu innych typów stron. Dzięki pobieraniu i przechowywaniu tych danych możliwy jest dostęp do treści nawet jeśli nie są one już dostępne na stronach z których zostały pobrane.

Unikalny system wyszukiwania treści jest dostosowany jest do specyfiki języka polskiego i oprócz podstawowej formy dla frazy, wyszukiwanie obejmuje również pozostałe formy fleksyjne dla frazy. Jest to niewątpliwą zaletą systemu, w porównaniu do rozwiązań oferujących jedynie wyszukiwanie fraz w formie określonej przez użytkownika i nie oferujących wyszukiwania obejmującego odmian wyrazów specyficznych dla języka polskiego.

Dokładne zdefiniowanie monitorowanych fraz możliwe jest dzięki możliwości dodania synonimów frazy oraz zastosowaniu dodatkowych operatorów logicznych (AND, OR, NOT) podczas dodawania nowej frazy do systemu. Opcjonalne użycie takich operatorów pozwala na precyzyjne wyszukiwanie treści zwłaszcza w przypadku monitorowania fraz popularnych w różnych dziedzinach lub nieunikalnych nazw marek. Jest to również pomocne w przypadku chęci zawężenia wyszukiwania frazy tylko do treści w których występują dodatkowo konkretne słowa. Wprowadzone dodatkowe warunki wyszukiwania nie są objęte mechanizmem analizy sentymentu, dzięki czemu analiza wydźwięku wypowiedzi jest dokonywana z jeszcze większym prawdopodobieństwem.

Unikalnym rozwiązaniem jest również możliwość zdefiniowana dodatkowych synonimów dla frazy, co pozawala na skupienie w obrębie jednej monitorowanej frazy kilku różnych fraz posiadających takie samo znaczenie. Przykładowo możemy analizować skumulowane dane dla frazy: „WOŚP” oraz „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy”, czy też wyszukiwać treści dotyczące konkretnej osoby dla której mamy zdefiniowane nie tylko imię i nazwisko, ale również pseudonim artystyczny, czy też podając specyficzną nazwę pełnionej funkcji, zawodu lub inne synonimy.

Dostęp do danych historycznych pozwala na analizę danych dotyczących frazy na 7 dni wstecz przed jej dodaniem. Dzięki temu można np. prześledzić rozwój sytuacji w przypadku pojawienia się niekorzystnych wypowiedzi na temat marki czy produktu i dotrzeć do źródeł informacji nawet kilka dni po tym fakcie.

Aby znaleźć produkty czy marki system Webtracker nie przeszukuje Internetu na żądanie użytkownika – wyszukiwanie odbywa się wyłącznie na naszych serwerach, na których przez cały czas na bieżąco zapisywane są nowe treści pojawiające się na monitorowanych stronach. Dzięki wykorzystaniu własnego centrum danych możemy zaoferować również dostęp do danych historycznych nawet dla nowo dodanych fraz oraz oryginalne, historyczne wersje artykułów, wpisów na blogach nawet jeśli po publikowaniu zostały zmienione lub usunięte.

Aby ułatwić użytkownikowi sporządzanie własnych raportów i wykresów na potrzeby prezentacji system wyposażony został w funkcjonalności eksportu prezentowanych danych. Nie trzeba tworzyć własnych wykresów na podstawie danych prezentowanych w systemie Webtracker. Każdy wykres znajdujący się w systemie można pobrać w formie pliku graficznego i dołączyć go do własnych prezentacji, raportów czy też innych dokumentów.

System możliwa również wysyłanie wybranych przez użytkownika informacji w formie biuletynu bezpośrednio na konta pocztowe e-mail. Jeśli monitorujemy produkt, markę, osobę i w system odnalazł w Internecie treści o których chcemy poinformować inne osoby z firmy czy też klienta - w prosty sposób można przesłać wybrane treści wprost na wybrane adresy e-mail bezpośrednio z systemu. Adresaci otrzymają wiadomość wraz z linkami do oryginalnych treści oraz opcjonalnie treść artykułów, w postaci pliku PDF, która została wcześniej pobrana przez system Webtracker i zarchiwizowana.

Wysyłanie biuletynów ułatwia znajdująca się w systemie baza kontaktów, do której można wprowadzić (ręcznie lub przez wbudowany mechanizm importu) kontakty do osób, które będą odbiorcami biuletynów.

Dostęp do systemu możliwy po wybraniu i opłaceniu wybranego planu abonamentowego. Plany abonamentowe występuję w kilku wersjach różniących się maksymalną ilością użytkowników systemu, ilością fraz możliwych do zdefiniowania oraz zakresem monitorowych serwisów internetowych, które zostały przyporządkowane do kilkunastu pakietów tematycznych. W przypadku wybrania niższych planów abonamentowych możliwe jest rozszerzenie ich funkcjonalności poprzez zakup dodatkowych pakietów tematycznych lub też przejście na inny plan abonamentowy.

Podstawowym okresem rozliczeniowym jest jeden miesiąc, ale możliwy jest również wybór dłuższego okresu (6 lub 12 miesięcy) abonamentowego. Przy wyborze dłuższego okresu przyznawany jest dodatkowy atrakcyjny rabat, który poza abonamentem obowiązuje również na wszystkie dodatkowe usługi zakupione w czasie trwania danego okresu abonamentowego.

System dostępny jest również bezpłatnie przez okres 14 dni od momentu rejestracji, dzięki temu można ocenić jego możliwości oraz podjąć decyzję o wyborze konkretnego planu abonamentowego. W czasie bezpłatnego okresu testowego funkcjonalności systemu są analogiczne jak w wybranym podczas zakładania konta planie abonamentowym i nie podlegają dodatkowym ograniczeniom.


„Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka”

Jesteś zainteresowany szkoleniami zamkniętymi
przygotowanymi zgodnie z potrzebami Twojej firmy?

Zadzwoń!
  • Warszawa zadzwoń 22 583 10 00
  • Katowice zadzwoń 32 353 09 26
zamknij
zamknij

zamknij

Dbamy o Twoją prywatność

Poprzez wykorzystanie ciasteczek oraz technologiom pokrewnym, jesteśmy w stanie dostosować prezentowane Ci treści. Zgoda na zapisywanie informacji w Twojej przeglądarce oraz ich używanie i przetwarzanie (włączając profilowanie oraz analizy rynkowe i statystyczne) umożliwia nam lepsze dopasowanie oferty do Twoich potrzeb i zainteresowań. Odpowiedzialność za zarządzanie Twoimi danymi ponosi Centrum Szkoleniowe FRR wraz z wybranymi partnerami, z którymi nawiązaliśmy współpracę.

Dane są przetwarzane w celu udoskonalenia użytkowania naszych serwisów, generowania danych statystycznych oraz poprawy ogólnej funkcjonalności naszej strony. Klikając przycisk "Zgadzam się", wyrażasz zgodę na marketingowe i statystyczne wykorzystanie plików cookies przez platformę FRR oraz partnerów.

Pamiętaj, że zgoda jest całkowicie dobrowolna. Swój wybór możesz zmodyfikować na stronie Polityki prywatności.

Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.

Wybór zgód

Wyświetl szczegóły