Webinaria odbędą się:
- 9 maja, o godzinie 10.00 - spotkanie skierowane do podmiotów obsługujących podatników np. księgowych i doradców podatkowych,
- 15 maja, o godzinie 10.00 - spotkanie skierowane do podatników.
Jak informuje Ministerstwo Finansów będzie można do nich dołączyć pod poniższymi linkami:
- 9 maja, godz. 10.00 - link na MS Teams
- 15 maja, godz. 10.00 - link na MS Teams.
Możliwość uzyskania informacji i załatwienia spraw przez Internet dają formy logowania z wykorzystaniem platformy login.gov.pl.
Dodatkowo uzyskanie informacji przez telefon mają już mieszkańcy sześciu województw:
- dolnośląskiego,
- łódzkiego,
- małopolskiego,
- opolskiego,
- podlaskiego,
- wielkopolskiego.
Działa tam już nowy model Infolinii KAS, w którym informacje dotyczące indywidualnego podatnika można uzyskać z uwierzytelniając się telePIN-em.
Zdalne usługi dostępne w e-Urzędzie Skarbowym są coraz bardziej popularne.
W e-Urzędzie Skarbowym można założyć tzw. konto organizacji, czyli konto przypisane konkretnej jednostce organizacyjnej, bez względu na jej formę prawną, np.:
- spółce kapitałowej lub osobowej,
- stowarzyszeniu,
- fundacji,
- spółdzielni,
- grupie kapitałowej,
- innej jednostce organizacyjnej.
Dostęp do konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym przyznamy osobie fizycznej, posiadającej PESEL:
- na podstawie wniosku złożonego przez organizację do naczelnika urzędu skarbowego, właściwego w sprawach ewidencji podatników i płatników. Wniosek powinny podpisać osoby uprawnione do reprezentacji organizacji lub pełnomocnik ogólny.
- za pośrednictwem usługi na koncie organizacji w e-US, dostępnej dla użytkownika konta organizacji z dostępem rozszerzonym.
Wniosek o przyznanie dostępu do konta organizacji musi zawierać:
- pełną nazwę, NIP i adres siedziby organizacji,
- pierwsze imię, nazwisko i PESEL osoby fizycznej, której mamy udzielić dostępu,
- informację o zakresie uprawnień dla użytkownika (dostęp podstawowy lub rozszerzony).
Wniosek w formie papierowej można pobrać ze strony MF.